čtvrtek 26. ledna 2017

Tag

KNÍŽNÍ TAG 

A - Z
ABECEDA OTÁZEK

Na tento tag jsem narazila na knižním blogu Nofreeusernames a tak mě zaujal, že jsem se rozhodla  ho vyzkoušet.
Tak jdeme na to !!!

▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫▫


Autor od ,kterého jsem četla nejvíc knih :

Abych řekla pravdu, nikdy jsem to nepočítala.Všechny knihy, které jsem přečetla rozhodně doma nemám, tak to nemůžu ani udělat zpětně.Budu tedy muset hádat. S největší pravděpodobností jsou to dva autoři. A to Jo Nesbo od,kterého mám přečtenou celou sérii s HH a i ostatní knihy a druhým bude J.Deaver, kde těch knih od něj nepřečtených je opravdu pomálu.
Takže ano jeto Jo Nesbo a J.Deaver.


Bookoholikovo pravidlo číslo 1:

Co můžeš přečíst dnes,neodkládej na zítra.

Citáty z knih, které bych si zarámovala :

„Pouze dvě věci jsou nekonečné. Vesmír a lidská hloupost. U té první si tím však nejsem tak jist.“                      Albert Einstein


Důležitá kniha mého dětství :

To je pro mě těžká otázka, protože jsem četla vše co mi přišlo pod ruku.Ale asi Lovci orchideí.Tato kniha ve mě nastartovala toto moje malé knižní šílenství a od té doby jsem bez knihy nedala ani ránu.

E-kniha, audiokniha, nebo papírová kniha?

Za mě určitě papírová kniha.Miluji vůni knih a šustění stránek. E-knihu si také přečtu, ale spíše jen když nemám možnost číst ji v její papírové podobě. Audioknihy neposlouchám. Ne, že bych to nezkusila, ale prostě mě to nebaví.Zkusila jsem to párkrát, ale vždy po půlhodině poslouchání jsem zjistila, že vůbec nevím o čem ta kniha je.

Fiktivní postava, se kterou bych pravděpodobně chodila na střední.

To je zapeklitá otázka.Jelikož čtu nejvíce detektivky a thrillery,tak bych měla říci asi HH a nebo Lincoln s Amélií. To je asi velmi nepravděpodobné. Tak uvedu Čtyřku, nebo Tris ze série Divergence.To by tak na tu střední pasovalo a určitě bych v 16 letech chtěla být jako oni.

Gejzíry emocí ve mě vyvolala kniha...
Tak to je stoprocentně kniha, kterou jsem četla teď naposledy a je to V šedých tónech.Ta mě fakt dostala.
A ze starších je to kniha Poprvé. Ta je snad ještě teď mokrá od slz.


Hahaha, u téhle knížky jsem se smála nonstop!

Smála, to bych asi neřekla , spíše usmívala nad některými situacemi. Asi čtu spíše jen vážné knihy.
Budu to muset napravit !!!

Chci aby vyšlo v češtině :

Jé těch je asi milion. Protože jsem věkově už z kategorie Husákových dětí, tak je pro mě angličtina dost vzdálená. Do nás hustili jen azbuku. Ale když mám jmenovat ,tak určitě všechny tři díly ze série David Raker od T.Weavera. U nás vyšly díly 4 a 5 a já chci i ty předchozí.


I když nemám čas číst, vždycky si najdu chvilku na knihy od...

Jednoznačně Jo Nesbo... tady není víc co dodat !


Jedna kniha, kterou bych si vzala, kdybych uvízla na měsíci :

Neználek na měsíci? Jo to by mohlo být vhodné čtení 😁na měsíci.


Kniha, kterou asi nikdy nedočtu :

Je jich víc. Nedokážu dočíst jedinou knihu od J. Verna. Mě tam prostě nebaví to popisovaní každého šroubku v ponorce a tak...
Vím ostudu, ale nic s tím nenadělám.


Lituji, že jsem jako malá nečetla :

Lituji, že jsem neměla možnost číst H. Pottera. Za mého dětství takové knihy neexistovaly a teď jsem na ně již příliš stará... (né stará nejsem - dospělá 😁)


Moje oblíbené místo na čtení :

Nejraději čtu u nás na zahradě v pergole, kde mám svoje křesílko a krásný výhled do přírody.
A doma samozřejmě postýlka.


Nejlepší druhý díl v sérii :

Mnoho sérií jsem nečetla , tak střelím teď od boku. Ďábelské hry od A.Marsonsové mě určitě zaujaly víc jak Němý křik.

O kterého knižního hrdinu jsem se nejvíce bála ?

Jednoznačně Harry Hole - Sněhulák, Přízrak . 
No kdo by se o něj nebál.On je vlastně nebezpečný sám sobě 😊.

Právě čtu :

Právě jsem dočetla V šedých tónech.Připraveno mám Narodili se, aby přežili, ale přemýšlím jestli bych teď neměla sáhnout spíše po nějaké oddechové knize.

Q&A na tělo: Nikdy bych nikomu nepůjčila…

Takovou knihu neznám. Nemám problém půjčit jakoukoli knihu. Spíš jde o to komu ! Mám v okolí již pár lidiček, kteří vracejí knihu v dezolátním stavu a nebo na ní čekáte roky, než se k vám dostane zpět. Tak tam už pak mám to slovíčko "Nikdy nepůjčovat!"


Retelling, který originálně překroutil původní příběh :

Žádný jsem bohužel nečetla, nebo alespoň o tom nevím 😂

Spánek jde stranou, když čtu…

Ano to to je přesně můj případ.Mám dvě úchylky.Když se mi kniha líbí mám problém ji odložit.Máme malý byt, takže máme takzvanou obývák-ložnici. No a večer nastává ta situace... " zhasni to už konečně, já ráno vstávám do práce "... v tom případě mi nedělá problém se zvednout a jít číst do kuchyně ke stolu. Co bych kvůli knížce neudělala že? A za druhé musím vždy dočíst kapitolu, nebo prostě nějakou ucelenou část. Takže když má kniha 500 stránek a jen 4 kapitoly, je to fakt problém.

Tři nejoblíbenější knihy :

Velmi těžká otázka. Mou favoritkou dlouhou dobu byla Čachtická paní, pak se k ní připojil Sněhulák a jako třetí bych připojila V šedých tónech.


Ukaž knihovnu :

Bohužel nemám knihovnu.Malý byt, málo místa, tak jen dvě poličky a zbytek knih porůznu ve skříních, v posteli a tak...







Vytáhni 13. knihu zleva z 1. police odspodu : 
Jelikož nemám knihovnu,jen dvě poličky a jinak knihy porůznu ve skříni a v posteli, tak jsem sáhla na spodní poličku a 13. kniha je MAESTRA.
Za mě je tahle kniha velké zklamání.

WC knihy aneb co čtu na záchodě :
Nic. Já na záchodě prostě nečtu. Nezdržuji se tam víc než je třeba a nikdy jsem tuto zálibu vlastně moc nechápala.


Xkrát jsem četla… 
 Již zmiňovanou Čachtickou paní a ve školní době Kytici. Četli jsme jí s kamarádkami po večerech místo strašidelných příběhů.

Young adult kniha, kterou by měli číst všichni bez ohledu na věk :
Na 100% Sůl moře a V šedých tónech.

Ze které knihy by měli udělat film?

Nejsem velkým příznivcem zfilmovaných knih, protože mě ty filmy většinou zklamaly.
I když třeba Hru o trůny miluji v knižní i filmové verzi.
Nejvíc by mě ve filmu asi zajímal Harry Hole, ale to už je pasé, Sněhulák se již točí.
Tak, abych už něco uvedla, zvolím již zde zmiňované knihy Sůl moře a V šedých tónech.
Takovéto téma si zaslouží i filmové zpracování.




Žádné komentáře:

Okomentovat