čtvrtek 11. května 2017

DCERA ČARODĚJNICE

DCERA ČARODĚJNICE



AUTOR: Paula Brackston
ROK VYDÁNÍ: 2017
NAKLADATELSTVÍ: Omega
POČET STRAN: 360
PŘEKLAD: Štefan Kaleta








Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství OMEGA



Jmenuji se Elizabeth, ale můžete mi říkat Bess a jsem čarodějnice. Vypadám tak na padesát, na tomto světě však pobývám více jak 300 let. Píše se rok 2007 a já se snažím zabydlet ve svém novém domově. V malebné vesničce, kde mám malý domeček s bylinkovou zahrádkou pro mé lektvary. S lidmi se moc nepřátelím, je to pro mě  nebezpečné. Odhalení mého skutečného povolání, by mohlo mít fatální následky a dovézt ke mě toho, před kým již mnoho let utíkám. Nicméně mladičkou Tegan, žijící také v této vesničce jsem si oblíbila a pustila ji do svého srdce. Sama poznala, kdo doopravdy jsem, a tak jsem jí začala zasvěcovat do čarovného umění a odvyprávěla jí svůj životní příběh. Mou třistaletou pouť životem. Pokud vás to bude zajímat a budete pozorně naslouchat, můžete si ho poslechnout společně s Tegan. 

Prosím pssst....začínáme.


Jmenuji se Elizabeth Jane Hawksmithová 
a mám tři sta osmdesát čtyři let. 
Každé stěhování si žádá nový deník, 
a tak začíná tato KNIHA STÍNŮ.



Autorka Paula Brackston napsala originální příběh o čarodějnici, zahrnující její současnost a minulost, které se vzájemně prolínají. Provede vás jejím více jak třistaletým životem, nebo spíše třemi etapami jejího života. Elizabeth totiž nikde nezůstane dlouho, protože ON ji najde a jí nezbývá než opět utíkat. 
První etapa je v daleké historii, asi v polovině sedmnáctého století, kdy se mladá Elizabeth učí řemeslu od své matky a ještě něco na víc. Další etapa vede do devatenáctého století, kde se stává pomocnicí chirurga v Londýně a poslední třetí etapa vás zavede na začátek dvacátého století do vojenského lazaretu. Celým vyprávěním se prolíná současnost a i samotný závěr, a jak se říká vyvrcholení příběhu se odehrává v jednadvacátém století, v době kdy vám Elizabeth tento příběh vypráví. Otázkou zůstává. Najde ji? Bude muset opět opustit svůj nový domov a utíkat? 






Než jsem knihu začala číst, myslela jsem si, že bude skrz na skrz naplněna kouzly a magií. Všude čáry máry, ale opak je pravdou. Kdyby jste příběh přepocívali, zbyla by vám z kouzel malá hromádka, která se vejde do dlaně. Přesto je příběh kouzelný, tajemný a napínavý. Určitě bych knihu neřadila do žánru fantasy, ale spíše jako historický román s prvky fantasy. Historie je dominantním prvkem, který se opírá o fakta a skutečné události. Vždyť čarodějnice opravdu byly a vlastně stále jsou. Možná nevládnou žádnou magií, ale jejich kouzelné bylinky a lektvary známe úplně všichni.
Jen už jim nikdo tak neříká.




Celá kniha má velice svižné tempo. Střídání minulosti a současnosti jí dodává  na čtivosti a  příběh plyne jako voda. Najednou zjistíte, že Elizabeth končí se svým vyprávěním a vy chcete víc a víc. Jedinou útěchou je pro vás fakt, že nakladatelství chystá pokračování .....



Posledním, ale podstatným plusem je vzhled. Zelené obálky sice nemusím, ale tato je fakt vyvedená. Troufám si říct, že je nejhezčí ze všech, které jsem u této knihy viděla.






Tuto bezesporu originální knihu si můžete pořídit u nakladatelství OMEGA a nebo v knihkupectví DOBROVSKÝ.

Všem, kteří se pro knihu rozhodli, přeji pohodový a krásný zážitek.









Žádné komentáře:

Okomentovat