pondělí 6. února 2017

ŠKOLA NOCI


ŠKOLA NOCI

  
Série:

Škola noci 

Originální název:

Marked (2008)

Žánr:
Sci-fi a fantasyPro děti a mládež
Vydáno:Knižní klub





Dvanáctidílná sága 
o výjimečné, a přitom docela obyčejné budoucí upírce Zoey, která je předurčena k velkým věcem, i když o to vlastně moc nestojí…








Označená, Zrazená, Vyvolená, 
Nezkrotná, Pronásledovaná, Pokoušená, 
Vyhořelá, Probuzená, Předurčená, 
Skrytá, Odhalená a vykoupená


Představte si úplně normální střední školu se vším všudy co k tomu patří, jen zde vyučování začíná v 8 hodin večer a končí ráno. Tak toto je Škola noci, Kde nenajdete úplně obyčejné studenty, ale takzvaná mláďata, která když dokáží projít proměnou, stanou se znich dospělí upíři.
Jednou znich je i šestnáctiletá Zoey. Není, ale obyčejné mládě jako ostatní. Bohyně Nyx ji obdařila velkými schopnostmi, které jí dávají moc , ale i zodpovědnost. Proto Zoey jako vyvolená bude muset čelit temnotě a nástrahám zla, které chce ovládnout svět.
Hned v prvním díle si najde přátele, kteří jsou také obdařeni určitými schopnostmi a ti ji budou doprovázet po celou dobu, kdy bude Zoey hledat pravdu a spravedlnost.
Jako šestnáctiletá dívka má i obyčejné starosti. Co pěkného na sebe, a který kluk bude ten pravý. Takže se tu setkáte i s takzvanou červenou knihovnou.
Škola noci je ze žánru fantasy s prvky romantiky a svým prostředím a nenáročnou četbou i do young adult literatury.
Pokud patříte do některé z těchto skupin, tak se vám série Škola noci bude určitě líbit.



✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴

Můj dojem:

Jak už jsem psala kniha je nenáročná četba pro náctileté, proto je pro mě hodnocení dost těžké, jelikož již dávno do této skupiny nepatřím.Pokud se vžiji do role 15leté slečny, musím uznat , že má kniha co nabídnout. Mladí se určitě dokáží přesně sžít s hlavními hrdiny a budou s nimi prožívat běžné problémy dospívající mládeže.Dialogy v knize je úplně přesně vystihují.Krátké, úsečné, sarkastické, až najivní. To je prostě mládež.
Musím pochválit i krásně popsané charaktery jednotlivých postav, podle nichž si osobu dovedete přesně představit.
Fantasy svět není až tak propracovaný. Prostě upíři, bohyně a pár zloduchů a tím můj výčet končí. Což si myslím, že je velká škoda a mohlo to knihu více oživit.
V koncovém hodnocení je tato série čtivá a zajímavá, ale zbytečně natažená do mnoha dílů. Jak se říká méně je někdy více.
Z pohledu dospělého bych jí dala 60% a z pohledu mládeže 85%.Celkově tedy hodnotím třemi hvězdami.


✯✯✯✯✯


✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴

Knihu doporučuji mladým dospělým.
Nedoporučuji staršímu čtenáři pro jednoduchost až najivitu.

✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴✴


4 komentáře:

  1. Mám ji doma a ačkoliv už dávno nejsem náctiletá, tak mě bavila. Ovšem jak píšeš, prvních 5-6 dílů super, ale pak už se mi to zdálo překombinované a ty poslední dva nebo tři už jsem vůbec nečetla....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Dočetla jsem do 8. dílu a nemám vůbec potřebu číst dál.Dám si pauzu a snad někdy dočtu.

      Vymazat
  2. Sérii i novelky jsem četla. Obě série jsem začínala před pár lety a postupem času, jak jsem knihy četla, přišlo mi to čím dál tím víc absurdnější. Co řešili, jejich dialogy, spory Heatha se Sparkem..., až jsem žádnou knihu od autorek nechtěla vidět. Přede mnou je díkybohu už jen poslední díl a už nikdy víc. Navíc šestnáct dílů včetně novel je už krapet přes čáru. Nebýt pečlivá v dočítání restů, tak tuhle sérii zakopávám taky brzy. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já to nakonec dočetla také celé, protože nemám ráda nedočtené série. Ale myslím, že kdyby to autorka shrnula do poloviny knih, bylo by to čtivější a né tak uměle natahované. V každé knize stokrát popsané vyvolávání kruhu je fakt moooc.

      Vymazat