neděle 12. března 2017

DIVOKÁ PÍSEŇ

DIVOKÁ PÍSEŇ





AUTOR: Victoria Schwab

ROK VYDÁNÍ: 2017
NAKLADATEL: CooBoo
POČET STRAN: 336
PŘEKLAD: Stárková Magdaléna



⫵⫵⫵⫵⫵⫵
⫵⫵⫵⫵
⫵⫲



÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷

Korsaji zubatí s ostrými drápy 
vyschlí a kostnatí budou tě trápit. 
Malchaji, malchaji, hrozný to zjev, 
smrtícím úsměvem sajou ti krev. 
Sunaji s očima jak z černé tuši, 
písničku zahrají, vezmou ti duši. 

÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷

Victoria Schwab

pseudonym: V. E. Schwab


Victoria Elizabeth Schwab se narodila v roce 1987 matce Angličance a otci z Beverly Hills. Žije v Nashville, ráda cestuje, pije dobrý čaj a je autorkou literatury pro děti a mládež s prvky sci-fi a fantasy. Publikovat začala v roce 2011. Jako první byla do češtiny v roce 2014 přeložena její kniha Archiv, následovaly Dveře do prázdnoty, Temnější tvář magie, Divoká píseň a série Můj anděl strážný. V roce 2017 by česky měly vyjít i knihy Neobyčejní a Setkání stínů.

÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷

Divoká píseň je young adult dystopická fantasy.
Temné město Verity, které ohrožují monstra a nestvůry.
Město je rozděleno na dvě poloviny. Severní části vládne C.Harker, otec naší hlavní hrdinky Kate. Harker nechává nestvůry volně pohybovat po městě a lidé mu musí platit za ochranu před nimi. Kate se snaží dokázat otci, že je hodna jeho lásky a pozornosti. Ale ono není vše tak, jak na první pohled vypadá. Jižní část patří rodu Flynnů a tady se setkáváme s druhým hlavním hrdinou Augustem. August není obyčejný kluk, je sunaj . Sunajové jsou jedny ze tří druhů nestvůr, které se ve městě vyskytují.August by chtěl být, ale obyčejným člověkem. Nenávidí tu nestvůru ve svém těle.

Korsajové se rodili z násilných činů, které nekončily smrtelně.
Malchajové vznikali jako pozůstatek vražd, zatímco o sunajích se říkalo, že vyrůstají ze zvláště ohavných činů. Rodili se po bombardování, masové vraždě, masakrech, při nichž vyhaslo mnoho životů. Všechna ta bolest a smrt se potom soustředila do něčeho vskutku děsivého. Pokud okolnosti vzniku příšery vypovídaly něco o její povaze, pak byli sunajové tím posledním, na co byste v noci chtěli narazit.

Příměří mezi severní a jižní částí města Verity trvá již šest let, ale vypadá to, že už nevydrží moc dlouho.  Osudy Kate a Augusta se protnou, ikdyž jsou každý úplně jiný.




÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷

Divoká píseň byla pro mě jasnou volbou. Nedávno jsem četla autorčinu knihu Temnější tvář magie a byla jsem nadšená. Jakmile vyšla Píseň musela být moje. A určitě jsem neprohloupila. Victoria mě opět dostala svou ohromující fantazií, která snad nemá konce. Příběh je sice vystavěn na úplně běžném základu jako mnoho jiných. Město rozděleno na dvě poloviny, dva vládnoucí rody a jejich potomci. No kdo by neznal Romea a Julii že? Jenže tady mě to nějak vůbec nevadilo, protože originalitu dodávali monstra a příšery, které všechny ohrožovali.
Kate mi ze začátku trošinku brnkala na nervi. Byla pro mě takový ten rozmazlený spratek bohatých rodičů co neví, jak na sebe nejlépe upozornit. ale postupně si získala mou oblibu. 
August i přesto, že je příšera, mě byl sympatický hned od začátku. Takový obyčejný kluk (sunaj), který  ze sebe nic nedělá a rozum i srdce má na správném místě.
Jako další plus musím zmínit básničku, ta je prostě úžasná. Přestože poezii vůbec nečtu, protože jí většinou nerozumím, tak tady je obsah básničky tak jasný a výstižný, že mě okamžitě uvízla v hlavě.
Romantika, to je další plus. Každý čeká , že se v YA fantasy určitě objeví. Ale tady prostě není a to je fajn, neřadí to tak knihu do určité škatulky.
Konec příběhu byl pro mě velké překvapení, myslela jsem si, že vím jak to skončí. Ale opět jsem byla vedle ,jak ta jedle. Nicméně konec je otevřený, protože všichni víme, že bude následovat pokračování, na které se já už velice těším.
Knihu hodnotím plným počtem hvězdiček a doporučuji všem, kterým nevadí YA literatura a všem milovníkům fantasy a dystopie.


⭐⭐⭐⭐⭐






4 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To asi proto, že jsou úplně zásadní. Vystihují obsah a příšery. Básnička je jasná volba a popis příšer v jiné pasáži takto pohromadě není, pokud si dobře pamatuji.

      Vymazat
  2. Výborná recenze :) Na knížku se těším a určitě se na ni chystám :) Je vidět, že se můžu těšit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a máš se nač těšit, fakt patří mezi ty lepší :)

      Vymazat