čtvrtek 30. března 2017

VIDOŘÁD

VIDOŘÁD






AUTOR:  Samantha Shannon
SÉRIE:  Kostičas (2.)
ROK VYDÁNÍ:  2015  
VYDAVATEL:  Host
POČET STRAN:  519
PŘEKLAD:  Lenka Kapsová



 "Udělali z nás zloděje. 
Je načase ukrást, co nám patří."




Vinořád je pokračování knihy Kostičas ze stejnojmenné série od mladé autorky Samanthy Shannon.

POZOR MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY.
PRO TY KDO NEČETLI PRVNÍ DÍL.







Takový nám připadá váš svět.
Jako krabička plná můr, které čekají, až je sežehne plamen.




Příběh začíná přesně v místě, kde první díl skončil - ve vlaku.
Paige a pár dalším vidoucím se za pomoci přátel Sedmi pečetí a Strážce s přáteli podařilo uprchnout z tábora. Z jednoho vězení se dostala, ale do druhého míří. V Londýně bude nejhledanější osobou a to nejen proto, že uprchla. Jak už víte z prvního dílu, se svým vidopánem ze Sedmi pečetí má názorové rozdíly. Ale aby přežila a mohla naplnit svoje představy zůstává s Jaxonem a tajně pátrá na vlastní pěst. V Londýně se po čase objevují Refájci, ale kde je Strážce? To je pro všechny záhada. Nalézt ho může jen Paige a její zlatá šnůra.



Kolo, kolo z růží, 
Vazači, zachraň kůži,
kočena jde proti tobě,
ty jsi jednou nohou v hrobě,
tak jí ukaž kdo je pán!




Vidořád jsem začala číst okamžitě po přečtení prvního dílu. Tentokrát jsem neměla již žádné problémy se do knihy začíst, protože jsem jsem znala všechny pojmy z Kostičasu.
Jediné co může chvíli dělat problémy jsou jména. Autorka Vás seznámí postupně s celým podsvětím Londýna. S vidopány, kočenami a jejich přisluhovači. Ale není to tak náročné a dá se to hravě zapamatovat.

I tentokrát je kniha velmi poutavé a návykové čtení. Jakmile začnete, nemůžete přestat. I přesto, že v první půli není moc akce, dokáže si autorka udržet vaši plnou pozornost. Vylíčit prohnilý Londýn a celé podsvětí dokázala velice poutavě napsat a nedělá to vůbec dojem planého natahování příběhu. 
Vše co Vám naservíruje má svůj význam pro velké finále, které sice očekáváte, ale některé zvraty jsou originální. Vůbec mě takové vysvětlení ani ve snu nenapadlo.

Opět tu máme známé postavy, které musíte milovat. Strážce - je dobrý a nebo zlý. Stále ho obestírá rouška tajemství, ale stejně je to takový sympaťák, že ho musíte zbožňovat. Paige - její postava se postupně vyvíjí, taková sympatická, drsná a trochu i naivní holčička. Malinko mi přišlo, že v tomto díle je myšlením drobátko pomalejší. Vždycky než jí něco došlo, tak já to věděla už tři stránky a to mi docela lezlo na nervi. Ale to je asi jediný problém, který jsem s knihou měla. Vlastně ještě mi v tomto díle dost chyběli Refájci, mají tu opravdu málo místa. Ale asi cíleně, jako přípravu na třetí díl.

Suma sumárum - okamžitě potřebuji další díl, protože tento opět skončil v tom nejlepším. Bohužel si budu muset počkat, jeho vydání je naplánováno někdy na konec roku.

Všem, kteří jste se do této série zamilovali jako já přeji, aby Vám čekání na další díl uteklo co nejrychleji.
A všem, kdo tuto série nečetli, doporučuji to napravit. Je to skvost ve svém žánru.



Žádné komentáře:

Okomentovat